با برنامه‌ریزی صحیح، ورزش کردن در ماه مبارک رمضان اشکالی ندارد‎. برخی ورزشکاران برای مسابقاتی که بعد از افطار برگزار می‌شود مقدار زیادی قند ساده مثل، خرما، زولبیا بامیه و شیرینی استفاده می‌کنند که این کار باعث می‌شود قند خون آن‌ها در آن لحظه بالا برود. پویا دانشور در گفت‌وگو یی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح، ورزش کردن در ماه مبارک رمضان اشکالی ندارد، اظهار کرد: در رژیم غذایی ورزشکاران باید از همه گروه‌های غذایی استفاده شود، اما بیش‌ترین نیاز ورزشکاران به کربوهیدرات است که شامل برنج و نان ...

برنامه‌ریزی درست برای ورزش در ماه رمضان



فواید ورزش

با برنامه‌ریزی صحیح، ورزش کردن در ماه مبارک رمضان اشکالی ندارد‎

 

برخی ورزشکاران برای مسابقاتی که بعد از افطار برگزار می‌شود مقدار زیادی قند ساده مثل، خرما، زولبیا بامیه و شیرینی استفاده می‌کنند که این کار باعث می‌شود قند خون آن‌ها در آن لحظه بالا برود.

پویا دانشور در گفت‌وگو یی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح، ورزش کردن در ماه مبارک رمضان اشکالی ندارد، اظهار کرد: در رژیم غذایی ورزشکاران باید از همه گروه‌های غذایی استفاده شود، اما بیش‌ترین نیاز ورزشکاران به کربوهیدرات است که شامل برنج و نان می‌شود. در کنار کربوهیدرات‌ها باید از چربی، لبنیات، سبزی‌ها و میوه‌جات نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید در این ایام سه نوبت غذا تناول کنند، افزود: ورزشکاران باید سه وعده افطار، شام و سحری داشته باشند و نباید هیچ‌کدام از این وعده‌ها را حذف کنند.

چای و قهوه کم‌مصرف شود
دبیر هیئت پزشکی استان اصفهان گفت: در وعده سحر باید از مواد غذایی کربوهیدرات و میوه‌های آب‌دار استفاده کرد و مایعات کافی نوشید، اما از مایعاتی مانند چای و قهوه به میزان کم‌مصرف شود چرا که این مایعات ادرار را افزایش می‌دهد و در طول روز باعث تشدید کم‌آبی بدن می‌شود.

دانشور با اشاره به اینکه در وعده افطار و شام حجم زیادی غذا وارد بدن می‌شود، گفت: ورزشکاران بعد از خوردن غذای سنگین باید شب زود بخوابند تا معده زمان هضم غذا را داشته باشد و حداقل ۴ تا ۵ ساعت در شب بخوابند.

وی خاطرنشان کرد: در افطار و سحر ورزشکاران ۱ ساعت برای خوردن غذا و مایعات وقت بگذارند و در ۵ دقیقه حجم زیادی از غذا را وارد معده نکنند، زیرا خوردن مقدار زیادی مواد غذایی در زمان کم باعث می‌شود ورزشکار دچار سوءهاضمه شود.

دبیر هیئت پزشکی استان اصفهان گفت: برخی ورزشکاران برای مسابقاتی که بعد از افطار برگزار می‌شود مقدار زیادی قند ساده مثل، خرما، زولبیا بامیه و شیرینی استفاده می‌کنند که این کار باعث می‌شود قند خون آن‌ها در آن لحظه بالا برود، اما بدن هورمون‌هایی را تولید می‌کند که قند خون پایین بیاید و باعث می‌شود ورزشکار در طول مسابقه عملکرد معمول خودش را هم از دست بدهد و احساس بی‌حالی کند. در نتیجه این یک باور اشتباه است که ورزشکار برای مسابقات بعد از افطار باید از مواد قندی استفاده کند.

دانشور خاطرنشان کرد: ورزشکاران تمرینات ورزشی خود را در صورت امکان ۲ الی ۳ ساعت بعد از افطار انجام دهند.

منبع: ایسنا

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه